2/16/2012

Akrobatiaa & paritekniikkaa

Ilmottauduin täksi kevääksi uudelle kurssille jolla keskitytään akrobatiaan ja paritekniikkaan. Eilen oli ensimmäinen tunti ja olen aivan haltioissani! Meitä oli ilmottautunut 7 kpl, mutta paikalle ilmestyi tällä kertaa minun lisäkseni vain yksi, joten saimme intensiivistä yksityisopetusta.
Tuntiin kuuluu yksilöakrobatiaa, jossa viedään itseä mukavuusalueiden ulkopuolelle ja harjoitellaan akrobaattisten liikkeiden tekemistä itseään rikkomatta. Sitten toinen puoli on paritekniikkaa, jossa opetellaan luottamaan toiseen ja totutaan toisen painon vastaanottamiseen, nostamiseen ja kuljettamiseen.
Meitä opettaa yksi tanssiopiston opettajista, joka on aiemmin ollut telinevoimistelija, joten ammattitaito kyllä näkyi tunnilla.
 Kaikista parhainta kokemuksesta teki, että löysin itsestäni täysin uusia puolia. Tuntui siltä, että oikeassa ohjauksessa pystyin asioihin, joiden tekemisestä olin aina haaveillut. Olen aiemmin myös suosinut enemmän itsenäistä tanssimista, mutta jotenkin tuntui heti, että pystyi luottamaan toiseen ja liikkeissä toisen vartalon tunteminen ja sanaton vuorovaikuttaminen tuntuivat luonnollisilta.
Tunnin jälkeen olo oli konkreettisesti vahvempi, niin henkisesti kuin fyysisesti, joten olen enemmän kuin iloinen, että voitin pelkoni ja otin tästä mahdollisuudesta kiinni!
-Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti